Is er plek voor nieuwe patiënten?
Ja, momenteel hebben wij nog plek voor nieuwe patiënten. Om nieuwe patiënt te worden, kunt u ons bellen op nummer 040-202 66 94, of kom langs in de praktijk.
Wat te doen bij spoedgevallen?
Bel tijdens onze openingstijden via 040-202 66 94. Buiten onze openingstijden kunt u bellen met het spoednummer 0900-5437745. U wordt dan automatisch doorverbonden met de dienstdoende tandarts voor spoedgevallen.
Wat zijn jullie openingstijden?
Wij zijn open van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur. Zaterdagen en in de avonduren zijn we eventueel ook bereikbaar, alleen op afspraak.
Ben ik verzekerd van goede zorg?
Jazeker, in de praktijk worden de nieuwste technieken en behandelmethoden toegepast. Met als doel om uw gebit in de best mogelijke staat te brengen en te behouden.
Wat is de locatie van de praktijk?
De praktijk is centraal gelegen in hartje Eindhoven, op loopafstand van Station Eindhoven. Praktijk is goed bereikbaar met het openbaar vervoer, fiets en auto. U kunt voor de deur (betaald) parkeren.
Wat als iemand tandartsangst heeft?
Dat is bij ons helemaal geen probleem. Wij zijn namelijk tevens gespecialiseerd in de behandeling van angstige patiënten. Wij zorgen ervoor dat de patiënt zich helemaal gerust voelt.
Wij staan voor goede en complete tandheelkundige zorg zonder onnodige kosten. De meeste behandelingen zullen via de zorgverzekering afgehandeld worden. Mocht u toch geen aanvullende tandartsverzekering hebben of vergoeding van uw budget overschreden zijn, dan kunt u bij ons in de praktijk contant betalen of pinnen.
Onze factoringsbedrijf Anders Medical Factoring biedt u eventueel de mogelijkheid om behandeling in termijnen te betalen. Hierover zou u zelf met factoringsbedrijf contact op moeten nemen.
Ja, naast het Nederlands kunnen wij u ook te woord staan in het:
- Engels
- Duits
- Russisch
- Arabisch
Voor een goede mondzorg behandeling is het noodzakelijk van iedere patiënt(e) een tandheelkundig dossier samen te stellen. Het dossier bevat aantekeningen over zijn/haar gebitstoestand, gegevens over de uitgevoerde behandelingen en verslagen van onderzoeken. Ook worden gegevens opgenomen die elders, bijvoorbeeld bij zijn/haar huisarts, met zijn/haar toestemming zijn opgevraagd. Omgekeerd kunnen gegevens uit het dossier worden verstrekt aan andere zorgverleners. Dit gebeurt niet wanneer hij/zij daar uitdrukkelijk bezwaar tegen maakt. De gegevens kunnen ook door een waarnemer of voor overleg met andere mondzorgkundigen worden gebruikt.
Een beperkt aantal gegevens uit het dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie. Ook worden gegevens uit het dossier aan anderen verstrekt als dat wettelijk is voorgeschreven.
Beveiliging van de gegevens
De praktijk draagt er zorg voor dat de gegevens veilig worden opgeborgen, dat deze niet verloren raken en niet in onbevoegde handen komen. Alleen rechtstreeks bij de behandeling betrokken personen hebben toegang tot de gegevens. Bijvoorbeeld de mondhygiëniste, de assistent of een waarnemer. Zij hebben alleen toegang tot die gegevens in het dossier die noodzakelijk zijn voor hun taak. Deze personen zijn uiteraard verplicht tot geheimhouding.
Bewaartermijn
De algemene bewaartermijn van de gegevens is vijftien jaar. Het kan voorkomen dat de gegevens langer bewaard moeten worden, bijvoorbeeld omdat dit van belang is voor langlopende of terugkerende behandelingen. Het initiatief tot langer bewaren kan ook van de patiënt(e) uitgaan.
Recht tot inzage, afschrift, correctie, aanvulling en afscherming
De patiënt(e) heeft er recht op zijn/haar gegevens in te zien en kan om een (foto)kopie van de gegevens verzoeken. Als de patiënt(e) van mening is dat de gegevens in zijn/haar dossier inhoudelijk onjuist zijn, dan kan hij/zij vragen deze te corrigeren. Hij/zij kan ook vragen om een door de mondzorg afgegeven(aanvullende) verklaring over de gegevens aan het dossier toe te voegen. Hij/zij kan ook, indien hij/zij prijs stelt op bewaring van de gegevens, verzoeken (bepaalde) gegevens voor anderen af te schermen. De patiënt(e) behoort zo spoedig mogelijk, maar in elk geval binnen vier weken, een reactie te ontvangen.
Recht op verwijdering en vernietiging
De patiënt(e) kan vragen (een deel van) zijn/haar gegevens te vernietigen. Dit verzoek moet binnen drie maanden uitgevoerd worden, tenzij aannemelijk is dat het bewaren van de gegevens van aanmerkelijk belang is voor iemand anders dan de patiënt(e), omdat een wettelijke bepaling vernietiging verbiedt.
Klachten
Elke patiënt(e) heeft de mogelijkheid tot het indienen van een klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
De nieuwe regels rondom uw privacy gaan automatisch in op 25 mei 2018.
U hoeft zelf niets te doen. Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op, wij helpen uw graag!
Buiten onze openingstijden kunt u bellen met ons spoednummer 0900-5437745, dan wordt u automatisch doorverbonden met de dienstdoende tandarts die u verder kan helpen. Houdt u rekening met een weekenddiensttoeslag en/of avonddiensttoeslag en een directe betaling (contant of met pin). U ontvangt een kwitantie die u kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.
Elke behandeling is een optelsom van prestaties. U kunt van ons voor een behandeling een kostenbegroting krijgen die duidelijk maakt wat de totale kosten van de behandeling zullen zijn. Hieronder vindt u een link naar de lijst van prestaties (onderdelen van behandelingen) met de bijbehorende codes en tarieven.
Deze lijst is opgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit en geldt voor behandelingen vanaf
1 januari 2018: https://www.allesoverhetgebit.nl
Bekijk hier de tarieflijst met materiaal- en techniekkosten 2018. https://www.allesoverhetgebit.nl/alles-over-kosten-en-vergoedingen/tarieven-2018/
Met onze kostenbegroting bij de hand kunt u zelf in uw polisvoorwaarden nakijken welke van deze kosten zijn gedekt. Wij kunnen die berekening ook voor u maken. Met ons programma Pien kunnen we bekijken of u een vergoeding krijgt en hoe hoog deze is.
Veel verzekeraars bieden een tandartsverzekering aan. Informatie over deze (aanvullende) verzekeringen en de verschillen in dekking vindt u onder andere op deze website:
U ontvangt de digitale factuur van mijnandersnota.nl binnenkort anders. Per 25 mei 2018 geldt de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Vanaf die datum biedt mijnandersnota.nl de digitale factuur op andere wijze aan u aan.
De huidige werkwijze waarbij u per e-mail een link naar de factuur ontvangt en een aantal controle vragen dient te beantwoorden, wordt uitgebreid met het toesturen van een toegangscode per SMS. Zodra u op de link klikt, wordt er een toegangscode naar uw mobiele telefoon gestuurd. Deze code kunt u dan naast uw postcode, huisnummer en geboortedatum invoeren in de daarvoor bestemde velden. Wanneer alle gegevens en de toegangscode op correcte wijze worden ingevuld, wordt hierna de factuur geopend.
Aanleveren 06-nummers
Om deze toegangscode per SMS naar u te kunnen versturen, is het van belang dat wij van uw zorgverlener uw mobiele telefoonnummer ontvangen. Daarom verzoeken wij u om uw juiste mobiele telefoonnummer door te geven aan uw zorgverlener. Ontvangen wij uw 06-nummer niet van hen, dan wordt uw factuur per post naar u verstuurd.
Invulkaartjes
Mijnandersnota.nl heeft handige invulkaartjes ter beschikking gesteld aan uw zorgverlener. Op deze kaartjes kunt u uw meest recente gegevens, waaronder het mobiele telefoonnummer, invullen.
Contact
Heeft u naar aanleiding van dit bericht vragen/opmerkingen dan kunt u mijnandersnota.nl mailen via: service@mijnandersnota.nl
Zolang wij nog plek hebben, is het mogelijk om uzelf bij ons in te schrijven. In verband met concurrentiebeding, kunnen we helaas sommigen niet als patiënt in onze praktijk aannemen. Hierover kunt u zich bij de balie informeren.
Of een röntgenfoto wordt gemaakt hangt af van de conditie van uw gebit. Foto’s zijn soms nodig om een goede diagnose te kunnen stellen, bijvoorbeeld bij pijnklachten.
Ook worden foto’s wel eens preventief gemaakt om kleine gaatjes vroegtijdig op te sporen, zodat ze behandeld kunnen worden voordat ze echte schade aanrichten. Bij specifieke problemen en/of een uitgebreid behandelplan kan een overzichtsfoto worden gemaakt waarop de kaak en het gebit geheel staan afgebeeld.
De preventieve controle en diagnostiek is een belangrijk onderdeel van de algemene tandheelkunde. De tandarts controleert uw gebit één tot twee keer per jaar. Hij of zij zoekt daarbij naar gaatjes en kijkt naar de conditie van het tandvlees. Tandsteen wordt indien nodig meteen verwijderd.
Wilt u meer weten over behandelingen en de verzorging van uw gebit, kijk dan eens op deze websites: www.allesoverhetgebit.nl, www.tandarts.nl en www.ivorenkruis.nl.
Jazeker. Met zorg proberen we om melkelementen bij de kinderen goed gezond te houden. Met tijdige preventieve maatregelen zoals juiste poetsinstructies geven, sealing en het toepassen van fluoride applicatie bij de blijvende elementen.
Gezond tandvlees is de fundering van een gezond gebit. Wij helpen u bij het verkrijgen van gezond tandvlees en een goede mondhygiëne. Een ongezonde mond kan ertoe leiden dat tanden en kiezen los gaan staan en uitvallen, daarom raden we aan om elke zes maanden een bezoek te brengen aan onze praktijk. Bij praktijk AB DENT verwijderen we tandplak met de modernste apparatuur tot op het parodontaal ligament. Hierbij maken wij gebruik van Airflow.
De letterlijke betekenis van parodontitis is ontsteking rondom de tand.
Het is een bacteriële infectieziekte die kan ontstaan door ophoping van bacteriën uit de mondholte op tanden en kiezen. Er is dan sprake van tandplaque langs de tandvleesrand dat een ontsteking van het tandvlees veroorzaakt. Een slechte mondhygiëne is daarvan de oorzaak. De ontsteking begint bij de tandvleesrand rondom de tanden en kiezen en wanneer dit niet adequaat behandeld wordt, breidt de ontsteking zich uit naar het onderliggende weefsel en het bot.
Wanneer het bot wordt aangetast ontstaan er openingen tussen het tandvlees en het worteloppervlak van de tanden en kiezen. Deze openingen worden pockets genoemd. Naarmate deze pockets dieper worden neemt de schade aan het kaakbot toe en raken de tanden en kiezen hun houvast kwijt. In een ver gevorderd stadium kan het kaakbot zodanig zijn aangetast, dat dit verlies van kiezen en tanden tot gevolg heeft.
Parodontitis veroorzaakt nauwelijks acute klachten (pijn). Ongeveer 10-15% van de Nederlanders lijdt aan ernstige parodontitis. Omdat parodontitis ongemerkt en zonder pijn ontstaat, weet de overgrote meerderheid van de mensen niet dat ze er last van hebben. Daarom is het belangrijk na te gaan in welke staat je tandvlees verkeert.
Uit recent onderzoek blijkt dat er een direct verband bestaat tussen het hebben van parodontitis en andere gezondheidsproblemen zoals hart- en vaatziektes, suikerziekte en vroeggeboortes van baby’.
Vroeger werden vaak zilverkleurige amalgaamvullingen geplaatst in kiezen. Dit geeft een grijze doorschemering en een grijze vulling ziet er al gauw erg dramatisch uit in uw mond. Bovendien is de houvast van deze vulling puur mechanisch. De vulling blijft in de kies doordat de preparatie de vorm van een zwaluwstaartje heeft. Hierdoor wordt de kies ernstig verzwakt en is de kans op breuk van de resterende kies aanwezig.
Tegenwoordig worden (witte) vullingen vooral gemaakt van composiet, een verstevigd kunsthars materiaal. Voordelen zijn onder andere dat er maar weinig tandweefsel hoeft te worden weggenomen, de mooie witte kleuren en de onopvallendheid ervan in kiezen. Een composietvulling wordt als het ware in de kies gelijmd, waardoor de kies juist bijeengehouden wordt en dus in zijn geheel verstevigd wordt. In tegenstelling tot amalgaam vullingen zijn composietvullingen in een gebit vaak nauwelijks zichtbaar. Wij maken alleen gebruik van tandkleurig vulmateriaal, wij gebruiken geen amalgaam!
Wanneer een composietvulling wordt gemaakt, hardt deze uit door UV-licht. Dit duurt slechts enkele seconden, waardoor de kies na de behandeling direct klaar is om mee te eten!
Kiespijn wordt meestal veroorzaakt door ontstoken tandweefsel. Helaas geneest dit niet vanzelf en moet het ontstoken tandweefsel verwijderd worden. Dit doen we door middel van een wortelkanaalbehandeling.
Bij AB DENT in Eindhoven maken we gebruik van de nieuwste technieken. Met behulp van een moderne behandelsystemen en (wanneer nodig) een 3D-röntgenfoto kunnen we met uiterste precisie uw kies behandelen, zodat u snel van de pijn af bent. Bij elders mislukte wortelkanaalbehandeling kunt u bij ons terecht voor eventuele second opinion of wortelpuntresectie. Hiermee kunnen we zorgen dat de tand toch behouden blijft.
Ja wij zijn ook gespecialiseerd in het plaatsen van implantaten. Een implantaat is een soort schroefje wat de wortel van een tand of kies vervangt. De schroeven zijn gemaakt van titanium en zorgen dat een kroon, brug of kunstgebit op zijn plaatst blijft zitten.
Titanium implantaten worden door het bot geaccepteerd en de kaak zal zich tot een geheel gaan vormen met het implantaat. Een implantaat voelt hierdoor heel natuurlijk. Na verloop van tijd voelt het aan als uw eigen tanden.
Jazeker, wij plaatsen indien nodig een kroon of brug. Op een implantaat kan één tand of kies gezet worden in de vorm van een kroon. Als er meerdere tanden op het implantaat gezet worden, wordt gebruik gemaakt van een brug. Het is ook mogelijk om het volledige gebit te vervangen door een prothese of kunstgebit, deze kan verankerd worden op implantaten.
Soms is een tand of kies zo erg beschadigd door tandvleesontsteking of tandbederf, dat behandeling zinloos is. Dan wordt de tand of kies getrokken. Een andere reden om een tand of kies te trekken is ruimtegebrek. De meeste getrokken kiezen zijn verstandskiezen. Vaak is daar te weinig ruimte voor in de mond of kaak. Door de kiezen te trekken worden latere klachten voorkomen.
Verstandskiezen komen bij de meeste mensen door wanneer ze tussen de 17 en 25 jaar oud zijn. Omdat verstandskiezen vaak scheefgroeien of niet (goed) doorkomen, veroorzaken ze soms problemen. Daarnaast staan de kiezen ver achter in de mond, waardoor ze lastig schoon te houden zijn en er snel gaatjes ontstaan. Risico's zijn ontstekingen in de kaak en vroegtijdig verlies van de kies die ernaast zit. In sommige gevallen is het daarom nodig om een of meerdere verstandskiezen te trekken.
De voordelen van verstandskies trekken bij AB Dent Eindhoven:
- Ervaren Oraal Chirurg;
- Pijnloze behandeling, minder napijn en goede nazorg;
- Geen wachttijden: u wordt snel geholpen;
- Modernste apparatuur: 2D- en 3D-scanner.
Voor het verwijderen van uw verstandskiezen op korte termijn, neem contact met ons op en maak een afspraak via 040-2026694 of via info@abdent.nl
Voor het bleken van de tanden is het zeer belangrijk dat u de tandarts bezoekt om zeker te zijn of uw gebit geschikt is voor het bleken. Medisch gezien dienen de carieuze tanden en ontstoken tandvlees voor het bleken ervan behandeld worden. Optimale mondhygiëne in dit geval is zeer raadzaam. Voor een goed advies kunt u beter een afspraak maken en bij ons op de praktijk komen.
Een behandeling voor een kroon of brug verloopt in stappen, waarvoor meerdere bezoeken aan uw tandarts nodig zijn.Door middel van kronen verbeteren we verzwakte, verkleurde of scheve tanden en/of kiezen.
Een brug wordt gemaakt ter vervanging van één of meer ontbrekende tanden en/of kiezen. Een brug bestaat uit een kunsttand en twee kronen en wordt vastgemaakt aan één of twee aangrenzende natuurlijke tanden. De brug overspant zo de lege ruimte waar de tand of kies ontbreekt. De kroon en de brug worden met behulp van cement vastgezet.
De bruggen en kronen kunnen uit verschillende materialen worden vervaardigd. Afhankelijk van de locatie en de functie van de brug zal de tandarts u een bepaald materiaal adviseren. De kleur van de brug kan worden aangepast aan de kleur van uw natuurlijke tanden.
Wij geven u duidelijkheid over uw behandeling. Als een uitgebreidere behandeling nodig is, maken we altijd eerst een zorgplan. Dit bespreken we van tevoren met u, zodat u precies weet wat u te wachten staat en wat de kosten hiervan zijn. Wij streven altijd na om een zorgplan op maat voor u te maken.
Onze nadruk ligt op preventie, zodat u bent verzekerd van de beste tandheelkundige zorg. Hier staan wij als team garant voor. Wij werken met de nieuwste tandheelkundige technieken. Daardoor kunnen wij er bijvoorbeeld voor zorgen dat uw behandeling echt pijnloos is. De tandarts zal dit met u bespreken, maar u kunt hem of haar er ook naar vragen!
Jazeker. In samenwerking met goede laboratoria vervaardigen wij kunstgebitten (volledig/ partieel) en klikgebit op maat. Voor meer informatie kunt u ons bellen via 040-202 66 94.
Stel uw vraag
Staat uw vraag er niet bij? Stel deze via het onderstaande contactformulier.